söndag 19 april 2009

Min Violastol

Min morfar och jag har mycket gemensamt. Det räcker vi tittar på varann så förstår vi hur den andre tänker. Jag menar, han gillar folkbildningsrådsgrejor, Louisianautställningar, mandelpotatis, konstnären Isak Grünewald, varma pastatallrikar och olivträd. Vem gör inte det!




Jag fick i alla fall en gungstol av honom och Solveig för att jag fyllt 1 år. En stol som min morfars morfar snidat till sin dotter. Och den dottern är min mammas farmor. Och kan ni tänka er, vi heter Viola allihopa…ja inte min morfars morfar men vi tre andra…ja ni fattar.
Jag vet hur som helst numera hur man rockar hårt. Pappa får hjärtat i halsgropen varje gång jag står upp utan att hålla i mig och rockar som bara den.
Keep on rockin in the free world som Neil Young skulle ha sagt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Keep on rocking, säger inte bara Neil Young utan i allra högsta grad även din moster SannaPanna! Hon tänker ju t o m bli doktor på rock, fast hård sådan, förstås, fattas bara. Lova att hon får testa att rocka i din gungstol fast hon inte heter Viola. Då kan du samtidigt spela nåt Metallica - aktigt på bossemunspelet, så blir hon ännu gladare!
/Morfar

Mormor sa...

Teklan.

Så fantastiskt härligt att du fått
Viola stolen!
Nu fick den liv igen. Morfar är ganska bra på att gömma stolar så jag har norpat en med lejontassar. Jag får låna den säger han, men jag ser det nog som att jag förvaltar tills mamma eller moster kommit överens.
Det gör dom nog aldrig eftersom de båda vill ha den.
Så då kan jag njuta än mer!!!!!
Jag kan gömma den tills du blir stor.
Hoppas morfar inte får för sig att han har plats för den.
Gunga på i din fina violastol Teklan!
Mormran