torsdag 26 mars 2009

Vink vink



Vinka är en grej jag är bra på. Jag kan vinka på olika trixiga vis. Favoriten är korsad dubbelvink men den kör jag mest på folk som jag verkligen gillar.
Igår vinkade jag min "jag känner egentligen inte dig vink" som är med sluten näve med några små rörelser med typ två fingrar. Den körde jag mot en gubbe på en uteservering.
Sen har vi matvinken. När något är riktigt gott så brukar jag helt enkelt vinka lite rakt ut i luften. Ibland vinkar jag till mina fötter när de ploppar fram ur overallsbenen också för att det är så skönt när de är igenom allt tyg.

1 kommentar:

Mormor sa...

Tekla.

har du testat Ria Wägner-vinken.
Med bakåtvänd hand liksom. Så du vinkar mot dig själv.
Sen måste du se lite snäll och fin-förnäm ut och titta rakt fram.
Om du kör den vinken mot tanter så säger dom nog....Åh en Ria Wägnervink!!Så sött!!
Farmor kan den vinken det är jag säker på.

pussar från Mormran