lördag 28 mars 2009

Järngänget



Det här är riktiga polare det. Vi träffas ganska ofta nu när jag är hemma med pappan.
Längst ut till vänster ser ni mig i egen hög person. Sen kommer min finfina Farmor som alltid kan få mig på bra humör. Även om jag går igenom något riktigt svårt i livet, som att tvingas i en overall eller ännu värre,en byta blöja-kris, så finns hon där med sitt varma goa smile som man blir så glad av. Hon är den finaste farmorn man kan få.
Sen har vi Valter, min vapendragare i alla väder. Sist men inte minst har vi faster Frida. Hon är lite som min pappa faktiskt,hon är snäll och har bus i ögonen och ibland en liten räv bakom örat. Eller som min pappa säger, en röv bakom örat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbara bilder och texter,blir glad varje gång jag går in och tittar på er sida.
Kramen
Kungen

Nina [ljuvligt] sa...

Hej Tekla! Din pappa är riktigt rolig :-) Apropå roligt, så säg till mamma eller pappa att de ska ta ena handens tumme och pekfinger och trycka in kinderna mot munnen och sedan försöka säga "räv". Det blir lika roligt som den där grejer din faster har bakom örat ;-)

Teklan sa...

Hej Nina och Knugen!

Mamma kallar kungen för knugen så det gör jag med. Mamma säger att du är knugen av snällhet och omtanke, sådeså.
Du ljuvliga Nina, pappa körde det dära tricket på mamma i soffan tidigare i kväll. Hon skrattade så att hon knappt fick fram något ord men efter ett tag, när pappa sa att hon skulle sluta skratta så kom ett ord. Röv sa hon. Jag fattade inte mycket av det tricket men det var roligt när hon skrattade så mycket.
Kram från Mig!