tisdag 31 mars 2009

En tuff rond

Min pappa tror att han kan vinna över alla i brottning. Han brukar skryta lite om det faktiskt. Jag har bestämt mig i smyg för att träna så mycket att han inte har en chans mot mig när jag är fjorton. Jag går några övningsmatcher per dag med pappa i sängen. Han är riktigt duktig på flygande maror men jag är redan nu bäst på en egenhändigt komponerad variant som jag tänkte beskriva lite i detalj. Jag sätter ner händerna i sängen, sen lyfter jag upp min blöjrumpa så högt det går och liksom attackerar med blöjan. Den är riktigt fin den. Brysselröven kallar jag den.
Det som verkar mest lovande in för min stora match på fjortonårsdagen är att pappa redan nu tar slut efter bara en rond. Jag skulle kunna hålla på hur länge som helst.
Här pustar han ut med mig som kudde. Man får ju stötta en slagen motståndare.
Det enda som är lite jobbigt med det här med mina hemliga brottningsplaner är att man ska behöva gå runt med sådana där svullna blommkålsöron när man blir äldre. Inte nog med att de står ut redan nu, ska de behöva bli sådär blommkåliga också?

Inga kommentarer: