söndag 29 mars 2009

punkprinsessa?



Undrar lite hur jag ska bli när jag blir en stor tjej. Just nu gillar jag mest bilar tex. Jag har två räcerbilar, en grävskopa och en grön bubbla som jag kör runt med i lägenheten. När jag läser en bok så blir jag gladast om det dyker upp en bil. När någon av jättarna lyfter upp mig mot balkongdörren brukar jag kolla in lite olika bilmodeller och kolla in fälgar och sånt. Jag undrar just om jag ska gilla rosa så där mycket sen när jag blir stor...
När jag var ung bestämde jag mig för att aldrig bli en sån där prinsesstjej som ska ha tiaror och rosa puffsnoddar i hästsvansar och sånt. Sen kom jag på att två av mina idoler, Myra och Timja, varit prinsessor båda två och ändå är så tuffa och coola så man nästan dör. Jag kanske också ska satsa på att vara prinsessa en stund, vi får se.
Hur gammal måste man vara för att bli punkare föresten?
Jag funderar bara lite på min framtid och vill ha all dörrar öppna liksom.

1 kommentar:

maali sa...

man måste nog inte bestämma sig tror jag. en punkprinsessa funkar finfint. ett tag. gissar jag?